Odgojiteljice predškolske skupine „Kapljice“ (s integriranim učenjem engleskog jezika), Ivana Svrtan i Jelena Vinković, pripremile su djeci svoje skupine izrazito poticajna i zanimljiva dva tjedna. Tema je bila SVIJET DINOSAURA, a u taj su svijet odgojiteljice djecu uvele kroz brojne spoznajno-istraživačke aktivnosti.
Primjerice, eksperimentom „Jaje dinosaura“ potican je istraživački duh djece. Komunikacijske su se kompetencije razvijale na hrvatskom i engleskom jeziku u svim centrima aktivnosti, ali ponajviše temeljem sljedećih materijalnih poticaja: enciklopedije, slikovnice, plakati, knjige, slike dinosaura, dokumentarni i animirani filmovi o dinosaurima te slikovne kartice dinosaura. Također, igre uloga na maketi „Otok dinosaura“ te „Jurski park“ uz figurice, povećala, četkice, kamenje, pijesak te izrađene kosti dinosaura, poticale su kako govorne, tako i socijalne kompetencije i sklonost djece istraživanju. Matematička se kompetencija razvijala temeljem radnih listića sa zadacima spajanja brojeva s količinama predmeta. Prirodoslovna se kompetencija razvijala poticanjem djece na postavljanje pitanja, istraživanje, otkrivanje i zaključivanje o zakonitostima u svijetu prirode čiji su, i u današnje, suvremeno doba, dinosauri ostali jedna od najfascinantnijih živih bića. Razvijala se i digitalna kompetencija uporabom informacijsko-komunikacijske tehnologije u obliku resursa učenja djece te dokumentiranja odgojno-obrazovnih aktivnosti. Kompetencija „učiti kako učiti“ razvijala se osnaživanjem djece na pronalaženje vlastite strategije učenja temeljene na ponudi različitih materijala, informacija i materijalnih poticaja koje su djeca, prema svojim afinitetima i mogućnostima kombinirala na svoj individualni način te tako proširivala spoznaje i razvijala vještine: govorne, likovne, glazbene, motoričke itd. Socijalna kompetencija, inicijativnost i poduzetnost te kulturna svijest i izražavanje razvijane su poticanjem suradnje i timskog rada u grupnim aktivnostima, autonomijom u izboru aktivnostima u kojima sudjeluju te načinu uporabe materijalnih poticaja te osnaživanju u izražavanju ideja, iskustva i emocija djece kroz razne oblike umjetnosti.
Pripremljeni sadržaji, kao i metodika rada te načini ophođenja prema djeci bili su vrijedno iskustvo i studenticama druge godine Studija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, Sanji Trbari i Neli Kenfelja. Studentice su uz pomoć svojih mentorica i same provele cjelodnevnu aktivnost te se susrele s izazovima, ali i ljepotom odgojiteljskog poziva.
Aktivnosti su zahtijevale puno truda, planiranja i pripreme materijalnih poticaja, a svakako i puno znanja, stručnosti te ljubavi prema djeci i odgojiteljskom pozivu. Dio atmosfere iz neobičnog svijeta dinosaura – pogledajte u fotografijama u nastavku: