Saznali smo da likovno stvaralaštvo igra znatnu ulogu u odgajanju djeteta; ono ga stimulira na potpunije zapažanje, na emocionalno doživljavanje, te ujedno razvija interese, volju, pažnju, ustrajnost, kombinatoriku i maštu djeteta. U formi i sadržaju dječjeg crteža može se puno saznati o intelektualnom i emocionalnom, psihičkom i tjelesnom stanju razvijenosti djeteta. U likovnom radu djeteta nalazi se i odraz karaktera i temperamenta djeteta, to jest svi oni činitelji koji sačinjavaju dijete kao individuu u razvoju; njegova okolina, pedagoški pozitivni i negativni utjecaji i njegov položaj u društvu.
Likovnu kulturu i sve njene aspekte ne treba promatrati samo kao stručno likovno područje, već i kao odgojno-obrazovni proces čime se podiže kultura svakog djeteta, ali i odgajatelja.
Proces realizacije likovnog projekta treba se temeljiti na poticanju likovnih sposobnosti, ali i ostalih sposobnosti koje se razvijaju tijekom ovog procesa. U predškolskom razdoblju upoznavanje s likovnim jezikom je manje naglašeno nego u starijoj dobi djece, ali to ne znači da je manje važno. Upravo suprotno, u tom razdoblju postavljaju se temelji za razumijevanje likovnog jezika, za razvoj dječjih općih stvaralačkih potencijala te specifični razvoj likovne kreativnosti (originalnost, izvornost, različitost). Potrebno je kod djece razvijati svijest o slobodi likovnog izražavanja izvan pravila, šablona, klišeja kojih je u likovnim aktivnostima u institucijama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja još uvijek previše.
Omogućujući djetetu predškolske dobi da stvara samo, neopterećeno i bez intervencije odraslih, dobivamo priliku zaviriti u dječji unutarnji svijet, kao i priliku da bolje upoznamo dijete i učimo od njega.
Djeca rane i predškolske dobi imaju velike stvaralačke potencijale. S lakoćom se izražavaju svim oblicima umjetnosti, tako i likovnom. Stvaraju nesputano i impulzivno, prema trenutnom emocionalnom stanju i stupnju kognitivnog razvoja. Uloga odgajatelja je omogućiti djetetu da svoje potencijale i ispuni osiguravajući mu poticajno socijalno-materijalno okruženje koje je u skladu sa stupnjem djetetova razvoja i njegovim zahtjevima.